Викладач, який творчо працює,
готується до заняття все життя!
В. Сухомлинський
Методичний кабінет ВСП «Запорізький металургійний фаховий коледж ЗНУ» є центром методичної роботи, в якому зібрано зразки навчальної документації, навчально-методичні комплекси, методичні розробки занять, виховних годин та заходів, матеріали з узагальнення досвіду освітньої роботи педагогів.
Основне завдання методичного кабінету – це навчати, формувати та виявляти професійного педагога шляхом створення оптимальних умов, що будуть сприяти фаховому та творчому розкриттю викладача, сприяти постійному підвищенню педагогічної майстерності та втілювати у освітній процес передові сучасні технології навчання і виховання.
Методичний кабінет організовує та надає методичну допомогу у проведенні відкритих занять, майстер – класів, олімпіад, конкурсів фахової майстерності, тижнів циклових комісій.
Діяльність методичного кабінету координується з роботою педагогічної та методичної ради, циклових комісій, класних керівників груп та спрямована на покращення якості теоретичного і практичного навчання здобувачів освіти, сприяння зростанню педагогічної майстерності викладачів, надання їм практичної допомоги з питань теорії педагогіки, психології, методики викладання.
Методична робота в коледжі є складовою частиною освітнього процесу і одним з основних видів діяльності педагогічного колективу. Основною метою діяльності є підвищення професійної майстерності та творчого потенціалу викладачів.
Основні напрямки методичної роботи:
- надання методичних консультацій викладачам;
- спрямування і координація роботи циклових комісій коледжу;
- розробка, апробація та впровадження освітніх технологій, інноваційних методик у освітній процес;
- створення комплексу методичного забезпечення навчальних дисциплін;
- розробка й упровадження в практику роботи циклових комісій методичних рекомендацій, положень щодо вдосконалення науково-методичної роботи, - професійної підготовки майбутніх фахівців;
- сприяння розвитку творчого потенціалу кожного викладача, створення організаційних умов для безперервного фахового підвищення кваліфікації педагогів;
- вивчення й узагальнення позитивного педагогічного досвіду викладачів коледжу, педагогічних працівників інших закладів освіти, ознайомлення - педагогів з цим досвідом та його впровадженням;
- залучення викладачів до методичної, науково-дослідної роботи;
- робота з молодими викладачами;
- допомога в підготовці викладачів до атестації.
Основні форми методичної роботи:
- засідання методичної ради коледжу;
- засідання циклових комісій;
- науково-методичні конференції;
- проблемні семінари, семінари-практикуми;
- методичні консультації;
- тижні циклових комісій;
- відкриті заняття;
- засідання «школи молодого викладача»;
- засідання творчих і проєктних груп;
- розробка і вдосконалення комплексів навчально-методичного забезпечення навчальних дисциплін;
- створення навчально-методичних матеріалів.
За висловом мудреців, педагог у своєму розвитку проходить три стадії: спеціаліст, професіонал і майстер. Отже, зусилля методичного кабінету спрямовані на те, щоб із кожного спеціаліста зробити не лише висококласного професіонала, але й справжнього майстра своєї справи.
Координатором методичної роботи коледжу є методист
![]() |
Людмила Шипіш Методист, викладач вищої кваліфікаційної категорії. |
Академічна доброчесність
Кодекс академічної доброчесності ВСП "Запорізький металургійний фаховий коледж ЗНУ"
Методичні рекомендації щодо академічної доброчесності
Атестація
Положення про атестацію педагогічних працівників
Наказ про створення атестаційної комісії коледжу
План роботи Атестаційної комісії
Заходи з підготовки до атестації
Картка комплексної оцінки професійної діяльності педагогічного працівника (Зразок)
Підвищення кваліфікації
Постанова КМУ. Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних, науково-педагогічних працівників
Зміни до порядку підвищення кваліфікації
Порядок підвищення кваліфікації
Педагогічна рада
Методична рада
Інформація для викладачів
Закон України про фахову передвищу освіту
Нетрадиційні форми методичної роботи
Положення про проведення відкритих занять
Положення про відвідування занять
Положення про ведення навчальних журналів
Вимоги до оформлення методичних вказівок
Методичні рекомендації ДКР, ОКР
Методичні рекомендації щодо розроблення освітньо‐професійної програми та навчального плану
Технічні вимоги до оформлення НМЗ
День Гідності та Свободи: інформаційно-методичні матеріали
Робоча програма загальноосвітньої підготовки як зразок
Рейтингове оцінювання освітньої діяльності викладачів
Сучасна місія викладача закладу фахової передвищої освіти полягає в його позиціонуванні як центру продукування нових знань, підходів, технологій. Підготовка висококваліфікованих фахівців залежить від якості викладання навчальних дисциплін, яка визначається у процесі оцінювання педагогічної компетентності викладачів. Рейтингування викладачів коледжу є одним із основних завдань підвищення якості освітнього процесу закладу освіти.
Метою запровадження рейтингової оцінки є:
- здійснення моніторингу та створення умов для надання якісних освітніх послуг;
- створення атмосфери здорової конкуренції в освітньому середовищі;
- формування відповідальності педагогічних працівників за результати діяльності.
Основними завданнями рейтингової оцінки викладача є:
- удосконалення організації освітнього процессу;
- зростання творчої активності педагогічних працівників;
- стимулювання праці педагогів;
- підвищення ефективності управління;
- зміцнення виконавчої дисципліни педагогічного складу.
Результати рейтингу оголошуються на червневому засіданні Педагогічної ради.
Наукові публікації
Збірник тез наукових публікацій викладачів коледжу 2021
Збірник наукових публікацій викладачів 2022
Педагогічна скарбничка
Методична розробка до відкритого заняття, Євген Турусов
Відкритий просвітницький захід, Людмила Шипіш
Система дистанційного навчання Moodle, Андрій Сечин
Конспект лекцій за курсом "Технологія металів" А.Єгоров
Візуалізація освітнього процесу під час викладання транспортних дисциплін. Пономаренко Олексій
Корисні посилання
Міністерство освіти і науки України
Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти
Запорізький національний університет
Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Центр післядипломної освіти ЗНУ
Науково-методичний центр професійно-технічної освіти
Стандарти фахової передвищої освіти
141 Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
275 Транспортні технології (за видами)